Concert

Och Söndagen var en lång lång dag. Efter Ikea besöket bar det vidare till huvusorsaken för Detroit-resan; konserten. När vi kom dit var det en superlång kö, den längsta jag någonsin sett faktiskt. Den gick bort tre blocks tror jag, och vi stod och frös ihjäl i ett läskigt Detroit-slum-område. Detroit verkar annars vara en ganska fin stad, men den visar tydliga tecken på ghetto och fattigdom. Jag och Katie kom slutligen in och lyckades ta oss långt fram, på något sätt lyckas jag alltid. Första bandet som spelade var minns jag inte namnet på, dem var sådär. Redan då var folk crazy, det bildades mosh pit's hela tiden, men det var aldrig outhärdigt. Efter det kom The Academy Is, ett band jag redan sett för några år sedan i USA. Åhh de var grymt bra! Sångaren, William Becket är het. Pete Wentz kom ut under en sång och sjöng tillsammans med bandet.



Därefter spelade The Red Jumpsuits Apparatus, ett annat bra band.



Och tillsist, kändes som en evighet, kom Fall Out Boy ut på scen. Dem spelade massa bra låtar, några från nya albumet som just släppts. Pete Wentz var snygg såklart, målad med något svart mönster i ansiktet. Det var mycket hoppande och dansande och skrikande och folk var svettiga och äckliga. Men det var grymt kul! Precis som en konsert ska vara. Och jag lyckades även irritera mig och boxas lite med några tjejer som ville förbi mig, de var förjävliga. Usch. Men i alla fall, Jag längtar tills nästa! :D


Kommentarer
Postat av: rebecka

Pete wenz är såååå het

2008-12-19 @ 19:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0