Hemma i Sverige

Nu har jag varit hemma  en vecka. Jag har haft fullt upp och knappt fått känna efter att jag verkligen är hemma. Dagen efter jag kom hem började jag jobba och har gjort det hela veckan. Det är konstigt men på samma gång skönt att vara tillbaka i Sverige. Allt känns redan som vanligt, och nästan som att jag aldrig ens var borta.. Usa känns så långt borta på något sätt, fast jag saknar det också, speciellt mina vänner. Snart blir det en uppdatering om andra delen av New England resan och New York CIty!

En resa igenom New England

Jag är nu runt Rhode Island med hela familjen. Vi har nu hunnit med en hel del saker. Senast berättade jag ju att vi skulle till Cedar Point med mina vänner. Det slutade tyvärr med att dem aldrig kom ner till oss på grund av en massa som är ovärt att berätta. Jag var självklart jätteledsen och besviken för att jag sett så mycket fram emot det och för att jag ville säga hejdå till mina vänner. Istället gick jag med familjen på Cedar Point. Det var verkligen ett hur grymt nöjesfält som helst! Ett av världens största med flest roller coasters. Jag åkte allt och vissa var riktigt galna. Vi har inget som går att jämföra med i Europa, Liseberg är ett skämt..

Vi fortsatte vidare igenom Pennsylvania och kom till New York State. Vi körde igenom Buffalo och kom tillslut till Niagara Falls. Det var hur häftigt som helst, enda nackdelen var att jag var sjuk och kunde inte riktigt uppskatta det fullt ut. Vi åkte en båt från den amerikanska sidan och var också vid den kanadensiska sidan ett tag. BÅten gick jättenära alla fallen och det var hur mäktigt som helst.

Vi sov en natt i Rochester och fortsatte vidare med bil. Vi stannade vid en mysig stad som hette Williamstown i Massachussetts där vi tog in på ett litet sött hotell.

Nästa dag fortsatte vi emot östkusten och Boston. Vi sov på ett hotell lite utanför och på fredagen åkte vi till downtown. Vi gick runt och strosade och såg en stor del av staden genom att följa "The Freedom Trail Boston". Sedan åt vi på ett ställe där de hade en jättestor foodcourt, liknande saluhallen. Vi gick också förbi en shoppinggata. På Abercrombie & Fitch frågade managern mig och jag ville vara modell för dem! Haha har ni sett de heta killmodellerna de har?? hhihi :) Men det gick ju inte för jag inte ska stanna i Boston. Där träffade jag mitt i allt på Fabian. Jättekonstigt, men världen är liten och han skulle göra ungefär samma tripp som mig. Vi avslutade Boston med en 3D biofilm om djur under havet som var riktigt coolt att se.

På lördagen åkte vi utmed öskusten till staten New Hampshire - "Live Free or Die". Vi åkte också förbi stater som Maine och Vermont. Där var vi i hamnstaden Portsmouth. Det var trevligt och den dagen hade staden något slags firande med en stor marknad och lite sånt. Vi åkte sedan vidare till Hamptons och såg alla lyxiga villor utmed stranden. Där har de rika i New York och Boston sina sommarhus. Det var fint väder så vi badade och solade på Hamptons Beach. Sedan åkte vi till staden Newburyport som låg vid havet och det var fint. På kvällen åkte vi in till Boston igen och åt på restaurang. Därefter sökte vi upp Harvard University och gick runt på campuset. Vi tog på den kända statyns fot också. Det var coolt att se. :)

På söndagen lämnade vi Boston och började vår resa söderut. Vi spenderade förmiddagen på ett stort Outlet Mall. Vi tog sedan in på ett hotell i Massashussettes där vi bor just nu. Sedan åkte vi till den minsta staten i USA, Rhode Island och till en liten mysig hamnstad som hette Newport. Där åt vi på en fin seafood restaurang och till efterrätt köpte vi himmelsk god glass på Ben & Jerry's. Jag tog smoothien Berry Nice, som jag rekommenderar starkt!!

På måndagen åkte vi tillbaka till Newport och gick en strandpromenad förbi enorma slottsliknande hus som var byggda för länge sedan.

Sedan var vi förbi museet Tennis Hall of Fame, men gick aldrig in. Istället åt vi supergod glass på Cold Stone. På eftermiddagen åkte vi in till Rhode Island's huvudstad, Providence. Vi åkte till ett mall för att shoppa på Forever 21 och sedan åkte vi till Brown University som var mycket fint. Efter det åt vi på en restaurang. Jag måste säga att jag redan tröttnat på amerikanska restauranger för de har alltid samma mat.. När vi kom hem badade vi i hotellets pool och just nu chillar vi på hotell rummet.

Jag är excited inför New York City som vi börjar ta oss emot imorgon!!

Lämnat Lansing

Nu sitter jag på ett hotellrum i Sandusky, Ohio med min svenska familj. Mycket har hänt de senaste dagarna. Familjen anlände på torsdagskvällen och det var ett glatt återseende. Vi åt grillat tillsammans med min värdfamilj och hade det mysigt. På kvällen följde min syster Anna med mig ut för att hänga med mina vänner. Vi åkte till Cheddar's och åt Cookie Monster. Sedan åkte vi till en park och hängde där.

Nästa dag var det dags för mitt och Jake's Open House. Det var mycket att hjälpa till med vid mitt hus. På förmiddagen visade jag runt familjen i området, såsom skolan och tennis courts. Sedan åkte jag med dem till East Lansing för att kolla in MSU och några affärer.

När vi kom tillbaka var allt i full rörelse. Ett tält var uppsatt och mat och tårta sattes ut på borden. Sedan anlände massvis med människor under kvällen. Familjen hade med sig vikingaspelet kubb som var väldigt populärt bland ungdomarna under kvällen. Jag hade ordnat med en bild slideshow på mig och Jake som visades. Ett bord fanns där folk lade presenter, kort och pengar till mig och Jake. Jag hade också en gigantisk tennisboll som folk skrev på. Det var en lång och händelserik dag, men det var kul. Jag fick säga hejdå många människor..

På lördagen spelade jag tennis med mina kompisar och syster och åt middag med familjen och mina vänner. På kvällen hängde vi vid mitt hus, lekte med hundvalparna och pratade. Det var en jobbig dag för jag insåg att jag snart var tvungen att lämna allt. På Söndagen gick jag upp och började packa det sista. Alla mina kompisar kom för att säga hejdå. Det var jättejobbigt verkligen och går inte ens att beskriva. Som tur var slapp jag säga hejdå till Jake, Theo och Kasie som ska åka ner hit till Ohio imorgon och vara med mig på Cedar Point. Det ska bli jättekul!!

Graduation - Commencement

I Söndags var det dags för den avslutande delen av high school; commencement. Våra skolfärger är guld och svart så tjejerna bar gul klädnad och killarna svart. Man har en cap and gown på sig när man tar graduation i här i USA. Ni har säkert sett den klädnaden i amerikanska filmer. Det var kul att ha på sig faktiskt. Jag och Jake åkte till MSU Auditorium där det höll till och där fanns alla seniors. Det var en lång väntan bakom scenen. Helt ointressant men under denna tid var det två olika grupper med människor som stoppade mig för att berätta att jag såg ut som Taylor Swift (wtf?!). Det konstiga är att folk säger detta till mig hela tiden, fast jag ser inga likheter (möjligtvis håret hah). I alla fall tillslut gick vi ut på scenen och satte oss framför den. Det var en stor sal med massvis med folk överallt. Ganska mäktigt att se faktiskt.

1. Jag går på scenen, 2. Jag, 3. Seniors, 4. Jag mfl., 5. Massa Seniors, 6. Sam, Jake, Theo, Jag

Folk höll tal och det var allmänt segt. Sedan var det dags för utdelning av diplomas. En och en fick gå utmed scenen och höra sitt namn utropat samtidigt som man fick sitt diploma och skakade hand med skolans anställda. Det var lite nervöst men det gick bra (jag snubblade inte eller något). Eftersom min värdmamma arbetar på skolan kom hon fram och gav mig och Jake våra dimplomas.

1. Andy, min vän som är supersmart håller bästa talet. Han fick ett stipendium på 3 millioner dollar  för att bli pilot. Helt otroligt! 2. Jag på scen, 3. Jag får diploma av min värdmamma, 4. Jag med diploma.

Sedan var det över och alla kastade upp sina hattar i luften helt enligt tradition. Tyvärr kunde inte jag känna samma lycka som dem andra för jag slutar ju faktiskt inte skolan på riktigt. Men det var definitivt en intressant och cool upplevelse!

1. Jake, Jag, Torian, 2. Jag

Detta är min sista vecka i Lansing. Det känns jättesorgligt och jag vet att jag har många goodbyes forever framför mig.. Den sista tiden har jag bara försökt att umgås så mycket jag kan med mina vänner. Min familj kommer imorgon och det ska bli jättekul att träffa dem igen. På fredag är mitt och Jake's Open House.