Lucia

Det är ju Lucia idag! I Sverige. Inte här, dem flesta har aldrig hört talas om det. Idag var jag och jobbade som voluntär på bibloteket. Det var ett Jingle Bell lopp för kvinnor. Det var det segaste jag gjort på länge, eftersom att det inte fanns något för mig att göra. Människor från Spanish Honors Society , bla. David, Josh, Andrew och Alyssa var där, så jag hängde med dem den mesta av tiden. Och vi gjorde nästan inget. Jag gav folk priser, och utlottningar.



Igår var en av de roligaste dagarna på länge. Jag var med Kasie och Megan och eftersom vi har en massa snö bestämde vi oss för att åka pulka och tefat. Kasie, som flyttade hit för knappt ett år sedan från Florida, är jätteovan vid snö. Hon har tex. aldrig gjort en snögubbe! Sjukt. Vi klädde oss i tjocka lager och åkte ner för en brant backe. Lite halvt livsfarligt men jag har inte skrattar så mycket på länge. Efter det var vi kalla så vi åkte till ett cafe och tog varm carmel chocholate. Där satt vi i några timmar, iklädda i termobyxor.. Kasie och Megan är hur sköna och schyssta som helst. Megan är så himla rolig och Kasie är alltid så glad och full av energi. Definitivt mina bästa vänner här. Vi försökte göra upp en plan för att ta ut tyska utbytesstudenten på lunch. Blir nog svårt..

Imorgon är ju konserten!! :D Fast innan det lite mer voluntärarbete.. Snart ska vi iväg för att äta middag hos Davids familj och sen gå på bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0