December

Dags för lite onödigt bloggande. Det är kallt här borta. Snö. Snö. Snö. Men fortfarande inte snow day. Snö innebär iaf fler bilolyckor. Min värdbror köpte en superfin bil i lördags. Jag hade aldrig sett honom så lycklig förut, och detta var ju hans drömbil som han monterade in stereos och allt i. Gissa vad som händer? Igår kör en gammal dam in i hans lilla älskling. Lyckligtvis skadades ingen, men bilen fick några skråmor här och var. Han fick tillbaka bilen idag och vi skulle hem från skolan. Gissa? Ja, det händer igen. En tjej backar oväntat och kör rakt in i ena sidan på Jakes bil med sin stora Jeep. Hennes bil får inte en skråma, hans bil skadas rejält, och ena dörren går inte ens att öppna. Det kallar jag otur. Speciellt då han har aldrig vart med om någon olycka förut med hans gamla skrotbil och så händer det här två gånger samma vecka som han änltigen köper en ny.

Skolan segar sig fram. Jag längtar till jullovet. I Computer Media klassen gör vi faktiskt lite kul saker för tillfället. Vi både filmar och agerar efter ett manuskript från tv-serien Scrubs. Det gör en re-creation av  en kort snutt från scrubs och vi måste göra allt så likt som möjligt. Jag kan ju berätta att jag inte direkt hade något val när min grupp tilldelade mig rollen som Dr Reid/Blondie/Twinkie..

På fredag är vårt första framträdande på en basketbollmatch. Vi ska göra en dans som är inspirerad av filmen step up. Allt hade kännts kul om det inte vore för en liten liten sak. Nämligen vår outfit. Jag säger bara: en supertajt långärmad svart nättröja. Och det borde räcka. Man kan inte ens andas i den och det värsta är att jag är en utav de få som är tvingas bära detta fruktansvärda klädesplagg. Jag kommer skämmas ihjäl kort sagt.

Scrubs - delen

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Usch stackars din värdbror! Det var verkligen en rejäl otur =/

Hahahahahah jag hade velat se din dans fia ;D vill du ta ett kort?

clara och pillis hälsar kram!

2008-12-05 @ 19:06:13
Postat av: Sofia

Hahaha nää det hade du inte fått. Det är ganska skönt att kunna göra bort sig här utan att man bryr sig, för man åker ju ändå snart. Haha, du får inte nåt foto av min dans outfit, itsället kommer en bild på våra warm-ups ;)

Hälsa tillbaka! Ha det, puss!

2008-12-05 @ 21:35:56
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0