Secret Santa

Den här veckan har dansteamet ordnat något som kallas secret santa. Man drar ett namn och så ska man köpa presenter till den personen och ordna så att de får det under en skolklass. Jag fick Kara, som jag köpte ett armband till. Jag fick min present en dag senare, godis och idag doftljus. Vi skulle nämligen även ge present idag och imorgon. Jättedumt. Gav lite godis och idag var jag och köpte bodyspray. Jag och Megan var också och köpte massa skämt-saker från the dollar store som present till Mario som fyller år imorgon.

Igår var också vårt andra dansframträdande på en basketbollmatch. Vi gjorde vår pom-rutin. (med poms poms) och det gick bra. Men det känns så jobbigt för hela dansteamet, speciellt vår coach, för vi har fått massa skit för att dansa och vara klädda som "sluts". Det är helt sjukt, för vi har inte på oss mindre än andra. De där nättröjorna vi hade på oss var inte acceptablet, så när vi skulle ha nättightsen igår fick vi ta bort dem. Sedan tycker "några" personer (rektorn vägrar säga vilka) att vi dansar för utmanande. Och det gör vi verkligen inte, dem fattar inte att dans är konst, utan så superreligiösa vissa är här tolkas varje danssteg helt fel. Det suger att vårt dansteam har sånt rykte på skolan. Ändå hör man många som tycker det är bra också, men man hakar ju lätt upp sig på det negativa. Jag övertalade en tjej att inte sluta igår, för att hon mådde så dåligt av alla kommentarer. Drama över något så lite finns bara i detta land.

Jag har också hunnit med att klä julgranen, och varit på world market och köpt fler svenska produkter bland annat julmust! Underbart :D


Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, vad ballt! Den där musten görs i närheten av mig (och är världens godaste). Läste i tidningen för någon månad sedan att de skulle börja exportera på prov till vissa ställen i USA.

2008-12-11 @ 19:35:46
URL: http://numb.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det verkar ju finnas massa svenskt där!

2008-12-11 @ 21:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0