Snow Day

Inget speciellt har egentligen hänt på senaste. I fredags såg jag filmen Role Models på bio. Haha helt störd film egentligen, men kul på något sätt. I fredags var också dagen som kallas Black Friday här i USA. Det innebär att folk går upp mitt i natten för att shoppa, av den anledning att det är rea överallt och jättebra deals. Det råder totalkaos i alla affärer, och förekommer t.o.m. dödsfall. Jag var dock aldrig ute på morgonen. Istället var jag och kollade lite i affärerna på eftermiddagen och då var det fortfarande fullt med folk. I en affär hittade jag förresten äkta svenska polkagrisstänger från Gränna. Vart jag än går hittar jag svenska produkter här.

Igår hände inte mycket på förmiddagen, snackade med Sanna och Cissi på Skype som förresten funkar jättebra nu. På eftermiddagen kom Megan och hennes syster och hämtade mig för att åka och shoppa. Fast det blev inte mycket av det för Megan ville bli gratis sminkad, och det tog en evighet. Eteråt såg hon fake ut på grund av det tjocka lageret av foundation, haha. Jag fick höra att varje gång man glömmer att ta bort allt smink, åldras man en vecka. Creepy. Efter det åkte vi till Cheddar's och åt god middag tillsammans med deras pappa. Och sedan ville de absolut visa mig Target, för att jag aldrig varit där innan. Det är en enorm affär som hade allt möjligt kul. Tillsist åkte vi hem till Megan för att klä deras julgran (ja amerikanarna är ute i god tid). Där hade jag jättetrevligt. Megans familj är verkligen hur snälla som helst. Hennes syster går på college inne i Lansing, MSU, och nästa vecka ska vi troligtvis få sova över i hennes studentrum och se hur det är att bo på college. Hon hade varit på ikea i Detroit och älskade det, så nu har vi bestämt att vi ska dit någongång också. Yay. :)

Söndagen har som vanligt varit ganska seg. Det snöar som bara den, hoppas på en snow day så vi slipper skola imorgon. Hade vart underbart, fast det är inte så sannolikt. Jag bakade nys sockerkakor med Katie. De bakas på samma sätt som pepparkakor, och tillsist frosting på toppen. Fast dem smakade Blä. Nu sitter jag och försöker skriva klart en dum detektiv story för engelskan. Det är helt  galet svårt...

Här kommer en bra låt.

O.A.R - Shattered

Kommentarer
Postat av: klara

Grym låt :)

2008-12-02 @ 21:03:52
Postat av: adam

sag role models en vecka efter premiaren...sjukt rolig film! haha

2008-12-03 @ 18:06:53
URL: http://himynameisadam.blogg.se/
Postat av: Hanna

heej ville bara säg att jag gillar din blogg!

2008-12-03 @ 21:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0