Göra, köpa, planera..

Det är underbart med sommarlov! Tyvärr försvann det vackra vädret samma dag som lovet började..
Och tiden flyger iväg! Än så länge känner jag inte av någon nervositet för 21 augusti känns långt borta. Jag är fortfarande glad att jag tagit besultet och allt känns helt rätt. Kontakten med värdfamiljen är väldigt intensiv. Jag mailar med både Jackie och Katie och så fort jag skickat ett mail svarar dem nästan direkt.. haha jag har blivit den som är seg och väntar med att svara. Det är självklart jättekul men ett nytt litet (och löjligt) problem har då dykt upp; Vad ska man skriva när man frågat allt man undrar? Inte nog med det har både Jake och Katie Myspace där vi också skriver till varandra. Dem verkar vara roliga och lite sådär halvgalna. ;D

Jag känner mig lite stressad inför allt jag måste göra och köpa innan jag drar iväg och det känns som om jag inte gjort något. Jag måste bl.a. fixa visum, ordna med laptop och mobil och bankkort, köpa resväska, köpa presenter till värdfamiljen (såå svårt, vad ska man köpa till var och en egentligen!?), skriva ner svenska matrecept och massa mer.

Ytterligare en viktig sak är att planera projektarbetet tillsammans med Natasha. Vi har gått i samma klass och hon ska också iväg på ett utbytesår så vi kommer troligtvis gå i samma klass när vi kommit tillbaka i trean. Natasha är placerad i Salem, Oregon och fått två värdfamiljer (en av dem var nyss och hälsade på henne i Göteborg!!). Vi tänkte att ett bra sätt att både utnyttja sitt år på bästa sätt och underlätta trean är att göra ett projektarbete om USA när vi är där. Vi har diskuterat en del om vad och det har varit jättesvårt att välja. Vi har nu valt att fokusera på den amerikanska skolan då det är något vi definitivt kommer att få uppleva i USA. Det är intressant för där kretsar ungdomarnas liv runt skolan på ett helt annat sätt än vad det gör i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Pernilla!

Hej Sofia! Riktigt snygg blogg!! Och det låter ju jätte intressant de där med projektarbetet, tror de kan bli riktigt grymt! Känns som flera i Sverige har så mycket fördomar hur amerikaner är och hela USA för den delen. Därför känns de ju lägligt att krossa dem fördomar och istället se hur det är "in real life", så att säga ;) haha. Töntig kommentar, men aja. Ha de bäst! Kramar! <3

2008-06-19 @ 20:46:42
Postat av: Anna

heeeey sis

glöm inte att nämna att din bästa syster ska till USA om några dagar ? aight ' ? :)

2008-06-23 @ 17:54:28
Postat av: adam

hej, vad har du för myspace?

kolla gärna in min blogg!

2008-06-24 @ 18:20:15
URL: http://www.himynameisadam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0