Äntligen tillbaka

Jag kom nyss hem från up north. Detta är andra helgen i rad jag är där. Och det är såå segt och tråkigt verkligen. Det värsta är att minst två helger till ska spenderas där. Då har det varit fyra helger i rad! Och vad gör jag när jag är där? Precis ingenting! Jag har suttit inständ, mestadels ensam, för de andra sitter på olika platser i skogen och försöker skjuta rådjur. Att gå ut finns liksom inte, dels för att det är livsfarligt för folk springer ju runt med vapen, dels för att det snöar och är iskallt. Jag har alltså bara suttit där och knappt rört på mig och kännt mig sjuk och konstigt, det var obehagligt för jag svimmade idag. Det är skönt att vara hemma, tillbaka till lite civilization. Jake och Katie stannade kvar där uppe för att Katie var så upprörd över att hon inte dödat något rådjur. Hon ville absolut ha en andra chans och jaga imorgon också. De får skippa skolan och det är inte ens särskilt sannolikt att hon skjuter ett när hon vart ute de senaste dagarna och inte lyckats. Annars har de andra skjutit några stycken men jag tycker inte riktigt om det där och har inte velat se de döda djuren. Det räcker gott och väl att se deras blodiga händer. Inget emot att jaga, det är bara inte min grej helt enkelt. Jag fick prova att skjuta ett vapen för första gången idag. Eller Jake höll vapnet och jag tryckte på avtryckaren. 
Lite synd att inlägget blev ganska negativt men jag kan ju inte ljuga och säga att jag hade en superkul helg. En annan sak som suger är att jag inte kunnat vara med på saker mina vänner gjort här hemma.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej fia :)

förstår att du inte gillar att skjuta. Hade inte jag heller gjort. trist att du ska behöva vara med däruppe. finns det ingen möjlighet för dig att stanna hemma? det gäller ju bara en helg. här i mölndal regnar det precis lika mycket som vanligt. vi har också fått lite snövarningar så jag hoppas hoppas ^^ det lyser alltid upp lite. just nu är det pissmycket att göra i skolan, mörkt dygnet runt och kompisarna i skolan ger upp, en efter en. känns lite dystert här också.. hoppas dock att du får lite roligare nästa helg :) saknar dig!

2008-11-17 @ 20:39:59
Postat av: Sofia

Hej:D Hur är det? Vi får se till att snacka snart! :)

Njae möjligheten att stanna hemma finns inte riktigt eftersom hela familjen är där uppe. Jag kunde nog stanna hos en vän som erbjöd sig men det är ändå tre dagar och det känns lite mycket att begära.

Usch snö är inte något trevligt alls. Bara så kallt! Låter ju inte så överdrivet kul där hemma för dig heller. Jag hoppas saker och ting blir bättre och att du får lite snö snart också :)

Vi får höras snart! Ha det, puss

2008-11-18 @ 02:54:07
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0