Amerikanare älskar att ge läxor

Ååhh vad jag är trött på alla dessa läxor!! Jag har galet mycket tills imorgon. Kan ju ge exempel på vad jag har tills imorgon ; 

Engelska
- Läsa ett katipel ur "The Great Gatsby" , analysera och svara på frågor.
- Vocabulary papper.

Government:
 - Läsa ett häfte och fylla i svar och egna åsiketer på ett papper.

History (hataar)
- öva på en sketch som ska presenteras + hitta två probs
- ett två-sidor datorskrivet papper om Vietnam
- papper ifyllt om Vietnam
- göra klart provet vi började på lektionen (värst)

Environmental Science
- 10 frågor efter att ha läst ett häfte

Just idag kanske det är lite extremt men ändå. Och strax ska jag iväg på dansträning så jag kommer få sitta uppe halva natten.. Och igår satt jag hela dagen efter att jag kommit hem från skolan också. Egentligen tänker jag hela tiden att varför bryr jag mig ens att göra något? Det spelar ju faktiskt ingen roll... Men ändå måste jag göra klart allt.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej fia :) Det låter som att du lever ett jätte amerikanskt liv där borta, och illa vore det ju annars. Helt galet va mycket aktiviteter det finns för alla ungdomar. Förstår om du börjar få lite hemlängtan...tror det kommer när alla nya saker har lagt sig. På din glada ton och på alla roliga saker du har för dig verkar det dock som att du har jätteroligt mellan varven :) typiskt dig att inte kunna skita i läxorna ens när du EGENTLIGEN inte behöver göra dem :P ta det lite lugnt och ha det lite kul istället ^^ jag sitter hemma i jätteregniga mölndal (dock ingen översvämning ännu) och hatar hur mycket det blåser. Om du kunde skicka hit lite av din värme hade det inte varit helt fel :P hoppas du har det fortsatt bra där borta!! saknar dig!

P.S. din baldejt såg trevlig ut ;) och din KLÄNNING!! gosh va snygg!

2008-10-22 @ 17:09:02
Postat av: Mikaela

Oh girl, vi behover ju bara ta US history (US history ELLER Government) inte bada!! och en engelsk klass, da valjer man en kul som typ Journalism eller nagot annat :D forstar att du har fullt upp! men hoppas du har det bra. puss pa Michigan

2008-10-23 @ 02:05:47
URL: http://mikaelausa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Heej kajsa :D kul att höra från dig, hur är det?? Jo hemlängtan kommer och går men jag trivs andå här borta. Fast skolan är inge vidare haha. Hur går det för dig med allt?

Ja usch, sverige-vädret är ju det jag minst saknar. Fast michigan-vädret är är skumt!? Ena dagen hot och idag minusgrader!? Jag hänger liksom inte med riktigt.

Hoppas allt är bra med dig, saknar dig också! Vi får höras snart! pussokram

2008-10-23 @ 03:40:21
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0