Fredagskvällen

Som vanligt går veckan snabbt förbi, samtidigt som skoldagarna segar sig fram. Den här veckan har varit allmänt jobbig av någon anledning, jag har haft en del hemlängtan. Det känns som att ingen rikitgt förstår och man känner sig ensam (inte bildligt talat)  på något sätt här borta ibland. Allt annorlunda blir för mycket helt enkelt.

Igår var det tenniskväll, Tennis banquet för killlaget. Jag visste knappt var det var, men man åt god mat  och det fanns efterrätter i mängder. Lagets spelare blev tilldelade olika priser. Det var också ett speciellt firande för seniors, däribland Jake, för att det var deras sista år. 
Efter det åkte jag, katie, david och mike (katies spanish-class hottie haha) hem till oss en stund. Vi tog med oss en massa heliumballonger från kalaset och roade oss med att prata roligt. Sedan gick vi på bio. Jag ville se Nick & Norah's Infinite Playlist eller Eagle Eye men det blev tillslut en actionfilm -kill me now-, Max Payne. Den var som jag förväntade mig, för mycket våld och dödande och flygande saker som inte passade in och en dålig story. Inget att rekomenndera från min sida.

Idag ska katie ha lite party för hennes vänner. Hon fyllde i torsdags och då gav jag henne armbandet från Snö of Sweden. Hon verkade gilla det!

Tillsist ett speciellt tack till mormor för ditt fina (svårlästa) brev, det gjorde mig glad. :)

Kommentarer
Postat av: Systeranna

åhh , vad jobbigt sofia . förstår att det är jobbigt för dig att prata engelska o sånt hela tiden. jag menar , jag tyckte tom att det var lite jobbigt och jag hade svenskar omkring mig hela tiden.

har börjat läsa twilight nu , riktigt bra bok! typ 10 pers i skolan som kom fram o bara : GUUUD den boken är såå bra ! hahah .

vi saknar dig här hemma också sofia !

2008-10-18 @ 19:51:58
Postat av: Pernilla

Heej! tänker på dig! och usch låter jobbigt att ha hemlängtan. skulle så gärna vilja hälsa på dig där! Men antar att de är uppgångarna och negångarna som gör detta till en sån otrolig upplevelse! Här hemma är det fint i alla fall. Har en del att göra i skolan men helena har fixat så att jag ska prov jobba på egg and milk på onsdag. De ska bli riktigt spännande!:) Ha det så jättebra, saknar dig!<3 Kramar!

2008-10-18 @ 21:20:25
Postat av: Sofia

Anna: Ja, det känns som att jag är glad/nedstämd hela tiden. Det är inte att prata engelska som är det jobbigaste, fast det är alltid svårt att konversera med folk när man inte behärskar amerikansk slangspråket.. Haha visste att du skulle gilla twilight! :D Du får köpa de andra böckerna också ;)

Pernilla: Hej vad glad jag blir av att höra från dig! Jo det är helt klart tufft ibland.. Funderar du på att åka iväg? Bra att höra att du mår bra och vad kul för dig att jobba på Egg & Milk!:D Ha det bäst, och saknar dig med!

2008-10-18 @ 23:45:46
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0