Homecoming Dance

Homecoming är nu över. Det gick fort. I lördags var det dags för dansen som folk pratat så mycket om. Jag gjorde i ordning mig och Jackie gjorde mitt hår och sen kom Dave och hämtade upp mig. Han gav mig ett armband och en blommsak man har runt handen. Fint. Sedan åkte vi till ett ställe och tog kort med hela gruppen. Alla föräldrar stod och fotade hela tiden och jag kan berätta att mitt leende blev ganska snabbt  fake och stelt. Ser konstig ut på alla bilderna. Efter det åkte vi till ett fancy ställe och åt. Det var en restaurang i ett hotell. Maten var dyr och kyparna var konstiga och spillde sås på min klänning. När vi var mätta och belåtna var det dags för killarna att betala för tjejerna. Stackars dem med tanke på notan. Eftersom vi inte ville komma när dansen börjar, för det gör bara losers, åkte vi till Lindsay's hus och hänge där ett tag. Därefter bar det vidare till dansen som var i skolans cafeteria. Det var iskallt ute, jag  höll på att dö av kyla då jag endast hade min klänning. Detta konstiga väder. Vid dansen träffade jag en massa andra. Det var annorlunda. Första intrycket var att det såg ut som ett mellanstadiedisco; i en cafeteria, lärare lite runt omkring och folk som hängde utmed väggarna. Fast det ändrades ganska snabbt, bara av att titta på sättet vissa dansade haha. Speciellt, men det var bara att lära och anpassa sig. Dansen kallas "crumping" och  går till så att tjejerna dansar och typ gungar med rumpan(vissa mer extremt än andra, haha) och killarna dansar bakom och håller oftast i tjejens höfter. Man kunde dansa lite som man ville förstås men de flesta dansade såhär. Det fanns också låtar där alla dansade samma dans med speciella steg till, tex, cha cha slide och soldier boy. Vissa såg ganska roliga ut när dem dansade. The German Kid såg mer förvirrad ut än någonsin. Stackarn. I alla fall var det en rolig upplevelse tills en tjej spydde i mitten av dansgolvet. Blää. När dansen var över tog kvällen inte slut. Vi åkte vidare till en bondfire och det var himla mysigt. Det var min kväll det :) 

      
 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

hey, last din blogg lite fran och till :) Jag bor i Holly, ca 1,5 timme fran Detroit. Sa vi bor inte sa langt ifran varandra :) jag ar utbytesstudent fran STS. adda M[email protected] sa kan vi ju prata :) eller ga in pa min blogg. MikaelaUSA.blogg.se

2008-10-12 @ 18:25:20
URL: http://mikaelausa.blogg.se/
Postat av: Emelie<3

Gud vilken fin klänning du hade Sofia :)

2008-10-15 @ 21:45:24
Postat av: Sofia

Tack :) Vem är du?

2008-10-17 @ 00:20:35
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0