Homecoming Parade & Game

Igår var en händelserik dag. Reaktionerna efter vårt uppträdande var väldigt skiftande kan man väl säga. Många tyckte att vi dansade lite väl utmanande och en lärare kallade vårt dansteam för "a bunch of sluts" en LÄRARE! Det gjorde oss alla rätt deprimerade och upprörda för det känns så tråkigt att bara för att vi dansar hip hop tolkas det helt fel. Vår coach och föräldrar ska i alla dall prata med rektorn om det. Hela skiten är egentligen extremt överdirven, för så farligt var det inte. Men inte så kul att höra folk omkring här prata om det. Jag blev nedstämd då Katie sa typ att det var ungefär vad de förväntade av dansteamet...Fast vi fick en hel del bra kommentarer också!

Homecoming paraden var ganska seg. Vissa satt på ett flak och andra gick och kastade godis. Vi åkte runt i ett område och ut med kanterna stod människor. Det var iskallt och jag tyckte det var synd att jag inte fick se paraden för att jag var i den. Men helt okej ändå.



Sedan åkte jag hem och tog på mig tjocka lager av kläder och Megan och Kasie hämtade upp mig för att åka till matchen. Där träffade vi Mario och vi gick runt och hade det trevligt. Matchen var som vanligt tråkig att kolla på fast ett tag låg vi riktigt bra till. Det slutade dock med att vi förlorade. Vi gick och pratade med kanditaterna för king och queen. Theo var en av dem och han ville väldigt gärna bli det. Jag undrade varför och det har tydligen bara att göra med popularitet. Det är en ära att vinna för då är man populär. I mitten av matchen kröntes homecoming king och queen. Theo vann inte tyvärr. Efter matchen åkte vi till en restaurang och åt Fried mozarella cheese sticks och desert. Mums!



Idag är det Homecoming Dance och det ska bli kul! Jag vet knappt mina planer inför dagen. Alla här gör så stor grej av det hela. Många har bokat tid hos frisör och ska få manikyr. Inte jag.  David ska hämta upp mig  någongång och vi ska ta kort med hans grupp och sedan äta någonstans. Jag känner inte så många, mest Hailie från dansteamet. Jag ångrar en del att jag ska gå med David, för jag ville så gärna vara med ett annan grupp där jag känner de flesta. Men jag får träffa dem på dansen istället. Efter dansen ska Megan ha bondfire så jag ska troligen dit.

Kommentarer
Postat av: syster

åhh , bond fire . det är minnen det :)

kan du inte lägga upp bilder på din klänning med ? :D

2008-10-05 @ 16:34:32
Postat av: Sofia

Ja, det kommer bilder snart! :)

2008-10-05 @ 16:41:11
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0