Första skoldagarna

Jag har precis avslutat min andra skoldag på Waverly High School. Igår åkte jag till skolan med jacob och katie. Tyvärr känner jag ingen i någon av mina klasser. Min första klass igår var US History med bara Freshmen's. Jag kände mig inte speciellt sugen på att ha den där klassen tillsammans med dem i ett år så idag var jag och bytte den mot World History/Geography med bara sophomores.

World History/Geography - Säkert något liknande jag tagit innan men jag var tvungen att ha någon History class. Katie har den här klassen så det är bra. Dock hatar hon den läraren och efter en minut är jag redan irriterad över att han säger okay? efter exakt varenda mening.

Government - Mest Juniors och Seniors. Helt okej än så länge. Läraren är en skön typ.

Art - Verkar ganska kul och inte så svår. Läraren är bra, och är känd som den snygga läraren haha..  

Trigonometry & Analysis - Varför i hela friden valde jag matte??? Jag står inför ett jobbigt dilemma. Min mattelärare är världens snällaste och hon är SÅ excited över att ha mig. Hon har haft utbytesstudenter innan och saknar dem så mycket så hon blev jätteglad när hörde att jag skulle ha hennes klass. Fick t.o.m en kram mitt under lektionen. Det var förövrigt hon som hittade min värdfamilj då hennes kompis som först skulle ha mig inte kunde längre. Jag har dock insett att det är typ exakt likadan matte som jag precis haft fast på amerikanskt konstigt vis. Läxa VARENDA dag och jag vet inte om jag orkar ha den klassen. Hur ska jag göra??

Sedan Lunchpaus. Man kan äta i cafeterian, ta med sig mat eller åka till något ställe. Första dagen åt jag min medtagna mat och andra dagen åkte vi till mcdonalds. Och det var vi inte direkt ensamma om, en lång kö till drive in. Fast det är stressigt har typ bara 35 min rast.

Environmental Science - Läraren är jättesnäll och entusiastisk. Hon planerar utflykter och massa saker, blir nog bra.

English 12 - En klass med bara seniors. SVÅÅR. Hallå jag kan ju inte ens engelska kanppt. Jag har läxa tills imorgon och jag fattar typ ingenting. Känner mig ganska hopplös. Jag tycker inte om läraren, han känns så sträng och är väldigt sarkastisk. Han sa typ att ville man prata med honom ska man hålla avstånd. Jag vågar liksom inte prata med honom då. Men det var några schyssta människor där och en kille sa att om jag behövde hjälp med läxorna kunde han hjälpa. Men jag fattar inte hur jag ska klara den här klassen..

Skolan är stor med massa människor så man knappt kan ta sig fram i korridorerna. Man känner sig himla lost och liten. Sedan hatar jag alla dessa regler och att man måste springa mellan klasserna för att hinna. Och man får absolut inte lämna klassen. SÅN skillnad från svenska skolan så ni fattar inte. När jag berättar för folk om den stora skillnaden blir de helt chockade och vill åka hit, haha. Annars kan jag säga att det är ganska tufft att vara utbytesstudent. Det är inte så att folk bara börjar prata massa med en bara för att man är det. I alla fall inte på min skola. Vissa gör men många håller sig till dem de redan känner. Och jag känner typ ingen, men får hoppas att det blir bättre om några dagar (veckor, månader??). Och alla dessa läxor man får. Jag har typ fyra läxor tills imorgon och jag fattar hälften av dem. Wei.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0