Fotball game!

Igår var jag alltså på min första fotbollsgame! Jättekul! Allt började med att Megan och Kasie kom och hämtade mig och vi åkte till matchen. När jag kom dit hade varenda människa på sig en Waverly tröja utan jag. Man märkte verkligen av "the school spirit". Marching band gjorde ett uppträdanden ibörjan och det var faktiskt himla bra. Vårt band är tydligen ett av de bästa i Michigan. Däremot är inte fotbollsteamet mycket att skryta över. Vi förlorade. Igen. Men det spelade egntligen ingen roll, jag tittade knappt på matchen utan vi gick omkring och hade kul istället. Och kollade på allt som hände omkring, cheerleaders, och akrobater och skolan maskot. Efter matchen ville Megan och Kasie ta med mig till ett ställe som heter Cheddar's som hade en underbar efterrätt "Cookie Monster" som är en enorm glass med chocholate chip cookie, vaniljglass, med chockladtopping, fudge, grädde och cherry on the top. Mums! Jag provar nya saker här varje dag, deras utbud är stort! Sedan var vi alla trötta, och Megan hade volleyboll turnering nästa dag så vi åkte hem.

Men där slutade inte kvällen. Kaite hade massa vänner hemma och Jake likaså. Fast det var jättekul. Jakes kompis Theo som är grek lärde oss grekisk dans och grekiska ord. Theo och en annan kille, Pock, är typ genier och berättade massa intressanta saker. Tex. att nästa år kommer det troligen bli en deprission lik den 1930 här i usa på grund av deras ostabila ekonomi och massa annat sjukt. Det blev en sen kväll..


( Bild 1: Courtney, Megan, Kasie, Bild 2: Colorguard med katie, Bild 3: Marching band (jake står på stegen och dirigerar), Bild 4: Fotbollsteamen)

Idag vaknade vi av att Jackie ringde och tvingade oss att gå upp för att kolla på killarnas tennistournament. Det var  ganska kul ändå fast hur kommer det sig att jag alltid är omringad av tennismänniskor? Jag tog med mig en läxa, att intervjua 6 vuxna 10 svåra frågor om miljö. Så jag gick omkring och intervjuade masa tennismammor. Haha det var intressant, men alla är himla trevliga här :) Förresten är det jättevarmt fortfarande här, jag höll på att dö av värme idag.. Nu måste jag gå ska kolla på mobil och sedan åka iväg för att ha sleepover med dansteamet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0