Labor Day Weekend

Nu har jag kommit hem efter fyra dagar uppe i deras cabin. Det har varit väldigt kul och vädret har varit hur bra som helst. Vi åkte upp på torsdagen, det tog ca. 2 timmar men det var okej för vi kollade på film. Det var jag, Katie, Jacob och Drew som åkte upp tillsammans med Jackie. Deras cabin var himla fin och mysig. Det mesta var gjort av trä fast den är inte riktigt klar än. Jerry var där ör han jobbar där uppe. 


Katie och jag delade säng


På fredagen åkte vi till en privat strand vid Lake Michigan. Det var Drews släkt som bodde där i ett enormt hus med havsutsikt. Vi badade, solade och spelade volleyboll. Vattnet i Lake Michigan är sötvatten men det ser ut som vanligt hav. Sedan kom även David och hans föräldrar upp. Familjen jag bor hos har några släktingar som bor i närheten. Deras cabin ligger annars ganska öde i skogen. Men det är fint, natuen är lik den i Sverige. De har en massa saker som  Dirt Bikes, Quads och traktorer. Jag fick åka Quad med Katie och det var kul och läskigt! Hon visade mig deras mark som dem äger och det är hur mycket som helst! Jag fattar inte vad de ska göra med all den marken men det är mest till för deras "hunting". Vi åkte också och badade i deras mormor och morfars damm och så kom det massa andra människor typ deras kusiner.



På Lördagen åkte vi allihop  till en strand vid Lake Michigan som heter Silver Lake Dunes och solade och badade. Jag blev bränd såklart.. Där finns stora mängder av sanddynor. Vi åkte runt med en sand dunes buss med guide och allt. Senare åkte vi och fiskade i dammen med allihop. Jag fick en fisk, haha. Sedan åkte vi tillbaks till stugan och spelade kort och de låtsasdrickte öl så att föräldrarna skulle bli chockade eller nåt. Vi skulle sova i tält med det slutade med att bara killarna gjorde det.




Söndagen, Labor Day, skulle vi ut och testa Tubing ner för en flod. Det var intressant. Vi satt i ringar i iskallt vatten och försökte ta oss fram i grunt vatten typ. Haha lite misslyckat men ändå kul. Sedan ville killarna åka och spela tennis så jag och Katie hängde på och gick omkring i staden som heter Hart. Därefter åkte vi till dammen igen. Den är omringad av gigantiska husvagnar med massa pensionerer. Vänner till Jackies föräldrar. På kvällen bestämde vi ungdomar (Jag, Katie, Jacob, Drew och David) för att åka till Silver Lake. Det är en stor camping med massa aktiviteter man kan göra. Vi startade med att åka Go-Cart. Det var jättekul! Sedan skulle vi spela minigolf men det var stängt så vi åkte vidare till ett glasställe. Det var väl ungefär vad som hänt i stora drag. Det har hänt så himla mycket och jag är med om nya saker hela tiden. Många har sagt att jag knappt kan komma till en mer amerikansk familj och de har nog rätt. 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej! Åh gu vilka fina bilder!! Hoppas du har de jättebra! Känns som man börjar fatta nu att du verkligen har åkt dit! Ska försöka fixa sån skipe strax. Kramar!!<3

2008-09-02 @ 12:32:15
URL: http://iampernilla.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tack så mycket! :) Jaa fixa Skype!! :D

2008-09-02 @ 22:15:00
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0