Spirit week

Ännu en vecka har gått. Inget speciellt har väl hänt egentligen, mest skola och dans. Igår var jag på min andra fotbollsmatch och det var lika kul som förra gången! Dem förlorade igen såklart, laget är sämst haha. Men jag tittade säkert bara några minuter på matchen. Istället träffas man och umgås. Jag pratade med den tyska utbytesstudenten, "the German kid"(hoppas jag inte kallas "the Swedish kid") för första gången. Han var snäll men ganska blyg och dålig på engelska så det var svårt att prata med honom. Sen var det ganska kul för det var en tjej som gillade honom och ville fråga om han ville gå med henne på homecoming. Eftersom jag pratat med honom ville hon ha hjälp av mig. Det gick väl sådär. Så nästa vecka ska vi försöka ta ut honom på lunch och få dem att gå tillsammans. Efter matchen åkte jag och några fler, bla. Megan och Courtney, och åt på Steak n' Shake. Jättegott!

I fredags började också "spirit week". För er som inte vet vad det är så är det en hel vecka innan homecoming man klär ut sig efter ett tema varje dag. De som hade dejt till homecoming dansen skulle ha rött, de som inte hade någon, ha grönt och de som var osäkra bära gult. Jag hade inget rött så jag gjorde inget. Nästa vecka är det bla. old people, the 80's och skolans färger (svart+guld). Det blir intressant. Jag är också excited inför homecoming, det ska bli kul! Fast jag är supernervös inför dansframträdandet som vi gör framför hela skolan (1300 pers) plus föräldrar. Det blir till att träna träna, man vill ju gärna inte göra bort sig. Det är hiphop dans som är ganska utmanande om man säger så. Sedan ska jag också vara med i homecoming paraden tillsammans med dansteamet och kasta godis till folk.
Själva homecoming dansen är på lördagen och det känns ganska krångligt för jag vet inte vilken grupp jag ska gå med än. Egentligen är det bara dumt att jag har en dejt för jag tror det är roligare att gå med kompisar. Antigen kan jag gå med typ Katie och hennes grupp eller med Davids vänner. Helst hade jag velat gå med Megan och Kaise men det går inte pga. Dave. Himla förvirrande, men man går iaf med en grupp och tar foton. Sedan äter man på en fin restaurang och går tillsist på dansen. Killen ska bjuda på allt. Det är så formellt så det är inte sant. Hetaste samtalsämnen just nu är vad för klänning och vilken håruppsätning man ska ha m.m.

Kattungarna blir bara färre och färre. Nu har vi bara tre små söta grå stackare kvar. En av dem är det något fel på, underkäken ser typ uppfräten ut och det är jättehemskt för dem är så söt. (bild nr 4) Och jag vill så gärna ha min lilla favorit (bild nr 2) och den är fortfarande inte tagen.  Och här kommer lite fler bilder, även av valpen, för jag kan inte låta bli:


Kommentarer
Postat av: mapa

Lycka till på dansuppvisningen och med homecoming dansen. Vi är nu i Madrid och har det bara bra. Imorgon åker vi snabbtåget tillbaks till Barcelona.

2008-09-29 @ 19:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0