Uppdatering

Ännu en skolvecka har passerat. Jag har läxor och träning. Jag måste lära mig en massa danser uttantill och det är svårt men kul. Skolan är okej, och än så länge har jag straight A's, men så är det oftast ibörjan. Min history klass är jättejobbig med läxor och nya projekt hela tiden. Min government klass är okej, inte så svår. Art är kul vi bara tar det lugnt och målar. Håller på med ett självpoträtt just nu. English är en svår klass. Det går bara inte liksom men jag tror läraren förstår. Han är förresten snäll, men man tror han är jättesträng och elak. Detta på grund av hur sarkastisk han är. Fast det är himla roligt nu. Sedan lunch. Oftast tar jag med mig mat men ibland äter jag ute. Runt skolan finns verkligen alla snabbmatsställen man kan tänka sig! Idag åkte jag med Megan (snäll tjej i min govt klass) till tacobell för första gången. Det var faktiskt gott. Sedan har jag Environmental Science, en okej klass. Idag var soft för vi gick omkring och samlade in papper i klassrummen på skolan. Sist har jag Computer Media där vi inte gjort mycket på grund av att datorerna inte funkar bra än.

Idag är det fotballsmatch som jag ska gå på. Ska bli spännande att se vad det är för något, alla verkar vara taggade i alla fall. Ska dit med Megan och Kasie (tjej i mitt danceteam). Min skola spelar mot en annan i närheten. I det laget spelar Robert, utbytesstudenten från Prag, så det ska bli kul att se honom spela haha. Marching band är en stor grej på vår skola och de uppträder under matchen. Jag tror det typ är 100 pers med.

Jag vet inte om jag har så mycket mer intressant att berätta. Eller nu i veckan frågade Dave mig om jag ville gå med honom till The Homecoming dance som är snart och jag sa visst. Det är helt okej för han är väldigt schysst och jag känner honom bra för han hänger en del i vårt hus. Fast han är besatt av tennis.. Det är vanligt att man bara går som vänner och man är tillsammans som en grupp och äter innan dansen typ.

Den här helgen har jag mycket plugg tyvärr på grund av den hemska skolveckam jag har framför mig. Ska dock skjuta upp allt tills Söndag. Ikväll kommer några över och imorgon ska jag på sleepover med danceteamet så det blir förhoppningsvis kul!

Vet ni vad jag nyss läste!? Svarta änkan har kommit till sverige!! Helt sjukt. Min största skräck liksom. Och den existerar här omkring.. Det är förövrigt den första artikeln jag läst sen jag kom hit typ. Har noll koll på vad som händer i vår värld, speciellt i lilla sverige! Jag fattar varför amerikanarna inte är så allmänbildade..

Kommentarer
Postat av: Sanna

Svarta änkan jaaa hjälpp!! hahah

2008-09-24 @ 16:56:03
Postat av: Sofia

Ja precis hjälp! Sanna hur är det?? Du får vara inne mer på skype! :D och berätta om afrika-resan!!

2008-09-24 @ 21:01:49
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0