Chicago

Chicago var underbart! Och blåsigt som bara den såklart. Värre än D.C., och jag frös hela tiden men annars var det bra. Jag, Kasie, Mario, Megan och hennes pappa åkte bil ner till Chicago tidigt på morgonen. Vi åkte igenom Michigan, Indiana och kom slutligen till Illinois. Väl framme lämnade vi vårt bagage och Megan's pappa på det centrala hotellet. Sedan gick vi för att utforska Chicago's downtown. Chicago är fullproppat med höga skyskrapor och påminner en del om New York, fast i mindre skala. Vi gick utmed Magnificent Mile, en exklusiv shoppinggata. Butikerna var lite väl dyra där.



Vi hittade ett stort mall som hette Water Tower Palace där det fanns lite mer vanliga klädaffärer som Abercrombie & Fitch, Macy's, Forever 21, Hollister och mer. Mittemot detta mall låg också ett H&M som vi besökte. Efter det var vi hungriga och trötta och vi hittade berömda Cheescake Factory men det var helt fullproppat så vi åt på ett café bredvid. I samma byggnad kunde man åkte upp i John Hancook Center och se ut över hela Chicago. Fast det gjorde vi aldrig. Sedan strosade vi runt lite mera i staden, jag hittade ett stort Urban Outfitters som gjorde mig glad för jag hittade en jättesöt klänning.



Vi vilade lite på hotellet en stund och sedan bestämde vi oss för att gå till Hard Rock Café. Det finns så mycket ställen att äta på i Chicago. Bredvid Hard Rock låg ett McDonald's som var riktigt coolt med ett stort M som omslöt det. Där låg också Rainforest Café som var en intressant restaurang för yngre. Hard Rock Café var en rolig upplevelse som alltid, med musik och trevlig kypare. Sedan gick vi till Dunkin' Donuts och åt god glass till efterrätt.




Nästa dag steg vi upp tidigt och åt en god frukost. Vi bestämde oss för att besöka Navy Pier, en slags stor byggnad med massa saker i som museum, affärer, restauranger, och attraktioner. Den är omringad av en hamn med massa båtar och där finns också ett mindre tivoli. Vi såg ett future McDonald's och gick utmed hamnen.



Efter att ha underhålligt oss där ett par timmar ville jag, Kasie och Mario till downtown igen för att shoppa och Megan var kvar med sin pappa. Vi åkte en gratisbuss som kallas Trolley till State Street där det finns en mängd bra affärer. Dock så hittade vi aldrig en affär som sålde prom dresses! Och jag ville inte köpa skor före klänningen (Så jag har panik över att hitta en... ).



Efter en lång dag med mycket promenerande mötte vi Megan och hennes pappa igen vi restaurangen Gino's Pizzeria som är världskänd för sin goda pizza och att man kan skriva på deras väggar. Jag blev faktiskt lite besviken efter så mycket prat och lång väntetid för pizzan var inte speciellt god faktiskt. Det var i alla fall vårt avslut på en kort men mycket kul resa.


Kommentarer
Postat av: Mikis

måste säga att dina bilder är sjukt bra! jättefina bilder, och chicago verkade ju underbart!

2009-04-16 @ 22:28:56
URL: http://mikisinflorida.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag har följt din blogg nu och tycker den är jättebra :) Fina bilder och intressant att läsa!

2009-04-16 @ 23:50:50
Postat av: Mamma

DU HAR FÅTT SOMMARJOBB PÅ MITT JOBB!!!!!

22/6-22/7.



KRAM MAMMA

2009-04-17 @ 11:02:51
Postat av: Sofia

Tack :D



YAAAAY. Underbart :D:D:D:D::D

2009-04-17 @ 23:23:29
URL: http://sofiausa.blogg.se/
Postat av: Calle

Sweet.. Verkar vara en nice stad :D lätt värt att åka dit någon gång :P

2009-04-24 @ 23:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0