Nr. 1 Tennis Doubles

Måste berätta en sak som gör mig glad. Känns som att jag alltid snackar tråkig tennis men ni får stå ut för jag och Kasie fick äntligen chansen att challenge nr 1 doublesteam idag! Och vi vann våra två set! Så nu är vi ettor :D (innan var vi nr 4) Dock så blev många sura så nu vill typ alla challenge oss så får se hur länge det håller. Imorgon och på fredag är det bortamatch. Fast regnet kanske stoppar det. Sedan så är det tournament på lördag, samma dag som prom. Jag och Kasie ska iaf försöka vara med ändå.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Skolan är väl lite seg som vanligt. Idag på astronomin pratade vi om Uranus. Säg Uranus på engelska. Hihi. Ja jag vet att jag är omogen. Det var i alla fall kul när läraren upprepade det ordet i varannan mening xD

I veckan har ju huvudämnet varit om Swine Flu. Det har spritt sig ända til Michigan.. Igår kom min värdbrors flickvän hem från mexico och flera lärare och elever sa elaka kommentarer till henne. Min historielärare gick lite för långt med skämtandet tycker jag då han inför hela klassen sa att alla skulle undvika henne.. Jag panikar inte över detta för det är bara en vanlig försylning. Dem enda som dött har ju varit svagare individer som haft andra sjukdomar utöver det eller nyfödda bebisar... Men det är ändå läskigt med en sådan snabbspridande epidemi.

Sedan så har jag börjat kolla på vad för promfrisyr jag ska ha. Ingen aning faktiskt, men jag har bokat tid på ett ställe. Jag hittade några bilder på fina håruppsättningar. Vad tycker ni? Vilken är finast? Jag behöver hjälp..



BTW: 50 DAGAR KVAR!!!

BTW NR2: Våra två labradorer fick precis hundvalpar!!! 6 Stycken och jag visste inte ens om att hon skulle ha valpar... Två är svarta, en chockladbrun, och tre är golden (skumt med tanke på att mamman är svart och pappan brun men det har väl med dolda gener att göra). Så det kommer bli fullt upp här haha..


Kommentarer
Postat av: moster Susanne

Oj vilken sommarvärme vi haft idag! Det är nästan så man undvikit att vara i solen. Skönt att höra att du har en lugn inställning till svininfluensan. Än så länge har ju inte Sverige drabbats. Vad det gäller håruppsättningarna tycker jag att den mittersta bilden var finast. På söndag fyller förresten William 2 år, man kan inte fatta att han redan blivit så stor. Vikommer att har kalas för honom då. Må så gott och hoppas du rankas "etta" på listan innan du kommer hem. Kram från moster

2009-04-30 @ 23:07:00
Postat av: sara

Hej! Jag gillar att läsa sin blogg. Jag tycker nog den sista var finast (:

2009-05-01 @ 01:10:54
Postat av: Anonym

Jag förstår inte hur du har kunnat bli så bra i

tennis - nu kanske du slår både pappa och Anna.

Betr. frisyrerna så tycker jag att nr 2 och tre är

finast. De skulle nog du passa i. Hoppas du får

vara frisk nu tills du skall resa hem.

Hoppas vi ses snart. Kramar från Mormor.

2009-05-01 @ 09:46:28
Postat av: Annasyster

haha sofia tar hela världen med storm med hennes duktiga tennisspelande :) woho!

jag tycker att du ska ha upsättning 2 el.3 , ettan var itne så fin :) puss

2009-05-01 @ 18:39:47
Postat av: Mamma

Grattis till tennisvinsten!

Jag tycker att uppsättning nr 3 är finast. Hoppas att någon tar många fina kort på dej.

Passar du på att klippa ditt hår lite också när du ändå är hod frissan?

Ha det så kul på lördag. Många kramar mamma

2009-05-01 @ 19:40:18
Postat av: Pa

Frisyr 2 finast, men 3 ungefär lika fin tycker jag. De är ju rätt lika!

2009-05-01 @ 20:30:42
Postat av: Pernilla&Kajsa

Nummer 3 var klart snyggast ;)

2009-05-01 @ 22:13:33
Postat av: Farmor o farfar

Grattis till tennisframgångarna. Det är kul att Du nått toppen.

Håruppsättning nr 3 är den finaste tycker vi.

Ha det bra. Kramar

Farmor o farfar

2009-05-03 @ 12:27:02
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0