Good Week

Tennis är superkul :D hihi. Speciellt då man vinner och allt går bra. I måndags spelade vi vår första riktiga match. Det var borta mot Holt High School. Det var blåsigt, kallt och äckligt väder. Vi spelade mot jätteduktiga tjejer och det var väldigt jämnt hela tiden. Efter två tiebreaks vann vi tillslut! Det tog nästan tre timmar..
Sedan skulle vi haft en bortamatch i onsdags men det var inställt. På torsdagen hade vi en hemmamtach mot Owasso High School. Det var soligt och underbart väder och jag och Kasie var väldigt laddade. Matchen gick som en dans. Jag smashade ner bollen vid varje tillfälle jag fick och vi var ganska överlägsna. Vann med 6-2, 6-0 :D
Nästa vecka blir det tennismatcher varenda dag! Plus att jag tränar även på helgerna. 

I veckan fick jag en invitation om Nicoles baby shower i veckan. Det ska bli kul att gå på :)

VET NI?? Jag har äntligen hittat en prom dress. Och vet ni vad det absolut bästa är? Den var HELT gratis. Jag och Kasie åkte till ett ställe i Lansing där folk använt sina prom klänningar typ en gång och sedan ger bort dem. Dem anordnar sedan en speciell dag för tonåringar att komma och prova och få en gratis. Jag och Kasie stod i kö i två timmar och blev tillslut insläppta. Jag hittade ett tiotal som jag provade. Och många var jättefina! Hade svårt att välja. Det blev tillslut en lång mörklila klänning som man kan ha som strapless eller med band. Den var jättefin och hade säkert kostat flera hundra dollar. Enda problemet är att jag knappt kan andas i den. Och sedan när jag kom hem upptäckte jag att det var size 0 vilket känns alldeles för litet. Så nu ska jag försöka sy om den lite. Kasie hittade en väldigt fin röd strapless klänning också. Efter det åkte vi till ett mall för att hitta skor också och jag fastnade för ett par billiga men fina silvriga. Köpte också ett par svarta. Så nu är jag i stort sett klar för prom och har kommit undan med mycket kostnader som gör mig glad.

Promproblems: Min date och jag vill gå med olika grupper. Jag vill verkligen gå i gruppen med mina vänner men Theo vill gå med hans vänner såklart. Så jag sa att det var väl okej, men det känns inte lika kul alls. Den gruppen inkluderar Jake, Pock och massa mer seniors.. Men jag får se hur det blir.

Sist men inte minst: Jag superduper happy för att jag fått sommarjobb på Astra Zeneca :D Blir perfekt, med start dagen efter jag kommit hem. Eh tufft.

Kommentarer
Postat av: Annasyster

haha dagen efter vi kommer hem ska jag med bort.

åker till peace and love då typ :|

klockan 8 på morgonen går tåget. haha !

och jag är superduper avundsjuk på dina tripper överallt. och på jobbet med lite faktiskt . haha :)

puss

2009-04-19 @ 12:58:22
Postat av: Sofia

VA!? Åker du till P&L?? Med vilka?

2009-04-19 @ 16:24:39
URL: http://sofiausa.blogg.se/
Postat av: anonym

wwooooo astra :D :D

2009-04-21 @ 17:02:25
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0