LaLa

Ännu en vecka har alldeles för snabbt gått förbi. Jag kan inte förstå att min familj kommer hit om drygt en månad! Jag vet inte heller hur jag känner inför hemresan. Jag längtar hem på samma gång som jag inte vill lämna allt och alla här. Det kommer bli tufft och jag försöker att inte tänka på det utan istället njuta av dem sista veckorna här.

I veckan har jag och Kasie spelat två matcher. Vi skulle spelat fyra men två blev inställda på grund av dåligt väder. I onsdags åkte vi till Mason och vann överlägset två set. På torsdagen var det en hemmamatch emot St: Johns. Vi spelade mot två riktigt dåliga spelare och vann matchen på mindre än en timme. Även om det är kul att vinna så är det tråkigt att inte ha något motstånd när vi spelar. Det gäller att challenge andra doubles team och ta oss högre upp i rankningen.

I fredags hade vi bara träning och det var underbart väder. På kvällen hängde jag med Pock, Eileen och Theo och det var kul. Vi åkte bland annat till downtown och åt på Theos föräldrars restaurang och vi besökte ett stort pet store. Förresten så verkar det ha ordnat sig med prom nu. Mina vänner och en av Theos vängrupper kommer vara tillsammans så det känns jättebra. :)

På lördagen var det varsity doubles tournament. Vår coach hade frågat mig och kasie om vi velat spela för dem behövde extra spelare. Det ville vi såklart men vi hade baby shower att gå på. Dagen började med underbart väder och strålande sol. Helt plötsligt var det världens oväder som kom från ingenstans. Regnet vällde ner och det var thundertsorms. Det är också tornado säsong här och i veckan hade vi tornadoövning i skolan.

Babyshowern var trevlig. Det var några ungdomar från skolan som kände Nicole och Connor. Vi gav dem söta babysaker. Vi gjorde en del lekar och åt mat och goda cupcakes. Nicoles mage växer så fort nu. Hon ska ha sitt barn i början av juli och jag hoppas verkligen allt kommer gå som planerat. Efter det åkte vi och bowlade, sedan  åt vi på Cheddar's. Kasie åkte hem och jag, Mario och Fabian hängde på the mall resten av kvällen.

På söndagen var det en jättevarm dag och jag spelade tennis med mina kompisar i typ tre timmar :) Annars hände det inte speciellt mycket den dagen..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Otroligt med ditt tennisintresse. Du kanske kan vinna över Anna snart. Välkommen hem och till Timmerviks omlagda tennisbana den måste du pröva i sommar. Hälsningar Mormor och Morfar.

2009-04-27 @ 20:09:42
Postat av: Anonym

åh nu är det snart hemma :D

2009-04-28 @ 00:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0