Nytt schema

Jag har helt glömt bort att berätta att mitt dagliga skolschema har ändrats ganska mycket. Jag avslutade mina kurser, alla A's som slutbetyg och på alla final exams så jag är nöjd. Min värdmamma sa att jag var utnämnd Valid Victorian vilket innebär att jag hade bäst betyg av alla seniors. Fast jag är ju utbytesstudent så det gick ju inte. Ganska sjukt faktiskt. Denna semestern har jag:

Honors World History/Geography - Samma klass. Jag hatar den här klassen på alla sätt och vis. Usch.
Economics - Intressant med bra lärare, men troligtvis den hårdaste klassen. Jag trodde det skulle bli superenkelt för jag redan läst mycket ekonomi, men det är helt annorlunda. Vi har också läxor i mängder! 
Cooking - Haha, så slapp klass. Jag har mina två bästa vänner i den så det är kul. Vi flummar och misslyckas på alla våra recept typ. Även om det är enkla saker som pannkakor, muffins, french toast och omelett..
English 12 - Samma klass. Väldigt svårt såklart för jag har Mr. O som är en väldigt tuff lärare. Men han är bra och snäll mot mig så jag lär mig mycket.
Psycology - WFT! Helt skum klass verkligen med världens mest orginella lärare. Han kör en Harley Davidson MC, snackar om sitt privatliv och delar med sig av kriminella fall  han går igenom som psykolog. I förrgår gjorde vi ett intessant test om racism och annat nyss. Testa! :  ( https://implicit.harvard.edu/implicit/demo/selectatest.html
Astronomy - Fortsättning på Environmental Science. Jag bytte dock klass, så nya männiksor.
(Jag hade först valt Leadership men bytte ut den klassen för jag stod inte ut.)

Veckorna sedan jag kom hem har varit tuffa. Att ta igen två veckor i 6 olika klasser är inte kul. Jag är fortfarande behind. Jag trodde mitt schema skulle bli enklarare denna terminen men det är istället tuffare! Dock så gillar jag mitt nya schema mer än förra årets.
 
En skum sak hände i tisdags. Det var helt plötsligt varmt ute! Jag gissar på runt 15 C och det kändes som vår! Redan nästa dag blev det dock kallare och nu är det tillbaka till vinterkallt igen. Jag fattar verkligen ingenting.

Igår var det dags för basketgame igen och vår dans performance. Vi gjorde batman-routinen som jag aldrig gjort tidigare. Jag blev målad till Two-Face. Massa smink på ena sidan av ansiktet, klädd i kavaj och slips. Haha synd att jag inte tog ett kort. Efter det åkte jag till Megans hus tillsammans med Kasie, Mario och Fabian och var där resten av kvällen. Imorgon är det min födelsedag. Känner mig inte så excited precis.. Jag fick tre paket, två från sverige och ett från norge i torsdags! Jag väntar med att öppna dem tills imorgon. :D

Happy Valentine's Day!


Kommentarer
Postat av: Farmor o farfar

Fantastiskt bra jobbat,vilka betyg.Vi är imponerade.Grattis på 18-årsdagen.

2009-02-15 @ 10:01:25
URL: http://sofiausa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis på 18-årsdagen. Spännande med ditt nya schema och hoppas du får roligt på födelsedagen önskar Mormor och Morfar.

2009-02-15 @ 10:48:06
Postat av: carro

GRATTIS SOFIA!!!

2009-02-16 @ 00:34:42
Postat av: Evelina

Grattis i efterskott ;)

2009-02-17 @ 17:56:48
Postat av: Emelie Andersen

Sofia fyller 18 år :D känns som du är lika gammal som mig men GRATTIS GRATTIS i efterskott på din 18 år dag<3

2009-02-18 @ 17:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0