Happy New Year!

Gott Nytt År! Jag kan inte förstå att det redan är 2009! 2008 är slut och existerar bara i mina minnen. Och jag har så många värdefulla minnen från det året, som jag förhoppningsvis kommer att minnas för alltid. Det har varit ett händelserikt år och jag ångrar inte mitt beslut att åka som utbytesstudent. Halva tiden har nästan gått och det har varit bra, men jag hoppas på ett ännu bättre andra halvår. Hawaiiresan (om bara 20 dagar) är blir ju en kanonstart iaf!

Igår kväll åkte jag med Megan och Mario till Eron's hus. Där fanns det ett tiotal människor, några jag kände sedan innan, andra jag aldrig sett. Vi hade det kul, och klockan 12 satte vi på tv:n, beredda med cider och smällare och kollade på Times Square Ball, som droppas i New York. Inga fyverkierier här inte. Det förekommer bara den 4 juli.

Jag har väl inte riktigt tänkt ut några nyårslöften, men att försöka vara en bättre människa kan ju vara ett. Så jag startade det nya året på bästa sätt; gick upp tidigt och voluntärarbetade. Hela familjen plus en till åkte till ett ställe som hjälper de hemlösa. Vi serverade mat, lekte med barnen och så vidare. Det var verkligen en jätteintressant upplevelse och något som får en att tänka på att vissa lever i en helt annan värld. Där fanns många ensamma mammor med små barn och många var drogmissbrukare. Väldigt hemskt. En yngre kille var hur skön som helst och ville spela uno med oss hela tiden. Det stället kommer jag definitivt försöka komma tillbaka till. Nu har jag voluntärarbetet tre gånger på knappt en månad.

 

Kom nyss hem från bion. Jag såg Yes man, med Dave. Den var faktiskt himla kul, jag skrattade mycket. Jim Carrey får mig alltid att skratta. Nu är jag trött, har inte sovit mycket på sistone. Godnatt!

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gott Nytt År!

2009-01-02 @ 20:40:28
Postat av: alex

vilken organisation åkte du med?

2009-01-03 @ 18:52:25
Postat av: Sofia

Alex: Jag åker med explorica.

2009-01-04 @ 17:44:33
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0