Hockey Game

I lördags följde jag med Megan, hennes syster och pappa på hockey i East Lasning. Det var MSU (Michigan State University) emot Alaska. Det var kul, en massa folk verkligen. Tyvärr så förlorade MSU. Universitetet här i Lansing är jättepopulärt och var ett av USA's första universitet. East Lansing består i stort sett av ett jättestort campus. Ett annat lika populärt college här i närheten är University of Michigan.



Idag hade jag min första skoldag sedan Winter Break. Det är fruktansvärt, så mycket i skolan nu. Nästa vecka har vi stora exams i alla klasser. På allt vi gjort denna termin. Men det känns inte så hemskt för när det är över är det äntligen dags för Hawaii. Känns ganska sjukt, men underbart!!!

Kommentarer
Postat av: alexandra

hockey är typ den roligaste sporten att titta på :)

2009-01-07 @ 18:21:58
URL: http://storamonster.blogg.se/
Postat av: alexandra

svar: Haha nej jag har typ tänkt att åka som utbytes hela mitt liv, men nu känns det inte som att det kmr bli nått, kanske åker efter gymnasiet istället och pluggar univerisitet eller nått :))

Är bara väldigt intresserad av USA ;p

2009-01-08 @ 16:23:36
URL: http://storamonster.blogg.se/
Postat av: alexandra

sv: haha ja det är sant, vi får se :) för det är ju ändå kulturen jag vill uppleva och sen täffa ungdommar, när man går på college är man ju nästan vuxen :)

Men är skolan något lik den skola man upplever i de Amerikanska High School filmerna då ? ;p

2009-01-09 @ 22:21:25
URL: http://storamonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0