Final Exams

Idag är en sådan där superiskall dag då man inte vill gå ut. 1 F = -17 C i morse!!

Igår var det två basketball games, först tjejernas sedan killarnas. Detta innebar två dansuppvisningar. Vi kom fem minuter innan den första uppvisningen och jag var jättestressad, så det gick dåligt. Sedan fick vi vänta i en evighet innan det var dags för nästa. Vi pluggade lite inför exams och jag och Kasie gick till skolans swimming pool och kollade på killarnas simtävling. Sedan var det dags att dansa igen, vi gjorde vår hip hop dans. Det gick mycket bättre den gången. Förresten sa coach att jag kanske kan vara med och dansa två nummer på tävlingen (Batman+pom-pom) som är en dag efter att jag kommer tillbaka från Hawaii. Så det är jag jätteglad över.

Jag kom alldeles nyss hem. Idag var vår första final exams-dag och jag hade det i World History och Government. World History var ganska svårt, massa kluriga frågor. Och de två sista var att skriva långa essays, hann knappt klart. Men det gick nog ganska bra ändå. Government var löjligt enkelt. Halva delen skulle man matcha en massa vocabulary words med definitions och andra var multiple choice. Eftersom han hade berättat exakt vad som skulle komma gick det bra. Han har sagt att hans metod som lärare är att undervisa på ett så enkelt sätt som möjligt, aldrig ge läxor och så vidare. Och det har verkligen funkat för jag känner att jag lärt mig sjukt mycket. (Fast vad har jag för nytta av att veta allt om hur Usa's Government fungerar??) Jag var klar först av alla, redan efter 40 min (vi har 1,5 h på oss), och det har nog aldrig hänt tidigare då jag är alltid är kvar bland de sista på prov.

Vi hade en halvdag tack vare exams så vi slutade 11. Jag, Kasie och Megan gick ut tillsammans och åt på en mexikansk restaurang. Det var väldigt gott. Sedan åkte vi till ett shoppingmall för att kolla på klänningar till Winterfest som är den 6 Februari. Jag ska inte ha dejt den här gången utan gå med en grupp vänner. Det blir nog roligare. Tydligen hade Mario bjudit med den tyska utbytesstudenten Fabian också haha.

Nu måste jag börja plugga inför imorgon. Främst för English men jag har också exams i Art. BLÄÄÄÄÄÄÄ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0