Prom

Lördagen var en lång dag. Egentligen skulle jag och Kasie vara med på ett tennis tournament men eftersom det var prom valde vi att avstå. Istället åkte vi till ett ställe för att fixa vårat hår. Det var en fruktansvärd upplevelse och mer orkar jag inte säga.. Men håret blev väl ändå helt ok. Sedan åkte vi hem och gjorde i ordning oss inför den stora kvällen.



Pock, Eileen och Theo kom och hämtade upp mig. Theo gav mig en corsage (blommor runt handen) och jag gav honom en boutonniere. Vi åkte till MSU gardens för att ta en massa kort tillsammans med alla. 




Efter kortagningen åkte vi vidare till Clara's för att äta. Det låg i East Lansing och är en gammal tågstation omgjord till en restaurang. Eftersom jag och Theo var lite mitt emellan två grupper blev det jobbigt att bestämma vart vi skulle sitta. Det slutade med att vi till främst var med mina vänners grupp resten av kvällen. Maten var god fast jag kunde inte äta så mycket jag ville tack vare en alldeles för tajt klänning..



B1: Megan, Jag, Theo, Fabian, B2: Kasie, Mario, Krista, B3: Conor, Nicole, B4: Fabian, Megan, jag

Efter den goda middagen klämde vi in oss i en liten bil (jag låg över folk i baksätet) och då var det dags för huvuddelen av kvällen; dansen. Den höll till i Lansing Center och dem hade dekorerat jättefint i en stor sal. Där fanns bord utspridda och ett dansgolv. Där fanns också en avskärmad sal där fotografer tog fina kort. När vi kom dit skulle vi rösta på prom king and queen. Min värdbror var en av kandidaterna så jag röstade förstås på honom men han vann tyvärr inte. Allting kändes helt enkelt som ett typiskt prom man sett i alla amerikanska filmer, det är verkligen så det går till. Vi dansade och hade det roligt hela kvällen.


Prom var över alldeles för snabbt. Vår grupp åkte till Megans hus, sju stycken i en liten bil. Jag låg i baksätet över alla då med haha. Efter att ha varit där ett tag åkte vi till en skog för att besöka ett "hemsökt" hus. Det finns en massa läskiga historier om detta ställe och vi gick i kolsvart mörker in i skogen. Jag var livrädd men vi klarade oss undan levande. Efter det åkte vi till tacobell och köpte mat och därefter satt vi på skolans fotbollsstadium och åt och hade det mysigt mitt i natten. Allt som allt var det en mycket lyckad prom kväll. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad fint sofia!

2009-05-07 @ 13:00:41
Postat av: Anonym

åh vad fint sofia!

2009-05-07 @ 13:01:23
Postat av: Pernilla

Hej Sofia! Det ser jättefint ut verkligen! Måste vara jättekul att verkligen få uppleva något sådant. Den stereotypiska bilden av amerikanska baler lever vidare.. Jag kom precis hem från London. Har varit där några dagar med tre tjejer från min klass. Det var jättekul! Ha det bra! Kramar!

2009-05-07 @ 19:11:27
Postat av: Lisa

vad fin du var!=) måste ha varit kul att få gå på prom :D

2009-05-07 @ 21:25:48
URL: http://lisaiusa.blogg.se/
Postat av: Farmor o farfar

Vad fin Du var.Snygg klänning och vackert hår.

Kramar.

2009-05-07 @ 21:42:37
URL: http://sofiausa.blogg.se/
Postat av: jenny

Prom var superkul! :D Du verkar ha haft en riktigt fin prom också. Jag gillar verkligen din klänning.

2009-05-09 @ 19:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0