Senior Skip Day

Tennis är slut. Vår absolut sista match spelade vi i måndags och vann. Haha vi spelade emot två andra utbytesstudenter från Tyskland. Det känns tråkigt att tennis är över, men jag kommer fortsätta spela här :)



En konstig sak som har hänt är att min kompis Fabian, utbytesstudent från Tyskland, åkte hem i tisdags pga. familjeskäl. Han kommer dock tillbaka på söndag igen. När jag pratade med honom sa han att allt kändes så fel därborta för honom. Han ville bara tillbaka hit. Vad hemskt det måste vara att känna så..

I fredags var det Senior Skip Day! Alla seniors skolkar alltså hela dagen. Min favoritdag hihi :) Först kom Theo över till mitt hus och var där en stund. Sedan så kom Pock och hämtade upp oss och Eileen. Pock är en väldigt impulsiv och spontan människa och han försökte länge övertala oss att sticka till Mackinac Island. Vi försökte förklara att det tar typ fyra timmar att åka dit, men fick svaret att vem kan berätta att dem åkt tilll ett ställe långt borta, varit där en timme och köpt fudge, och sedan åkt hem. Han är speciell den människan. Istället åkte vi och åt på Theos föräldrars restaurang. Det är gott och vi får alltid maten gratis. Efter det gick vi på bio och såg Anglels and Demons. Den var riktigt bra och intressant. Sedan åkte vi till ett utemall som låg brevid och var där ett tag för att sedan åka till Pocks hus. Pock försökte återigen övertyga oss om Mackinac Island, men att vi kunde sova en natt på hotell. Fast det blev aldrig av. Jag och Theo åkte till mitt hus igen och efter ett tag kom Megan också. Vi åkte till East Lansing Downtown, och jag älskar den delen av staden!  Det är så mysigt och fint runt omkring där. Vi gick på Urban Outfitters, sedan åt vi och hängde på Bubble Island ett tag och drack goda smoothies. Vi åkte tillbaka till mitt hus igen och var där tills det var sent och dem åkte hem. Det var min långa senior skip day och jag hade mycket kul :)

Och förresten: Tack alla ni som kom ihåg min Namnsdag igår!


Kommentarer
Postat av: louise

Fin och intressant blogg! Jag funderar på att åka som utbytesstudent men vet inte med vilken organisation. Vilken har du? är dom bra?

2009-05-17 @ 14:11:41
Postat av: Sofia

Tack :) jaha vad kul! Jag åker med explorica, och för mig så har dem fungerat bra iaf så jag rekommenderar dem. Lycka till!

2009-05-18 @ 12:57:28
URL: http://sofiausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0